Het einde nadert...

Hallo allemaal, ondertussen zijn we weer twee weken verder, wat gaat de tijd toch snel. Nog twee weken officieel schooltijd en dan zit het er alweer op. Maar eerst nog zes dagen naar St Petersburg in Rusland. Morgenochtend vertrekken we en volgende week vrijdag komen we tegen de avond weer terug. Ik heb er heel veel zin en kijk er echt naar uit om in Rusland te zijn. En wat ook gaaf is is dat ik een visum in me paspoort heb. Daar staat ook mijn naam in het Russisch. Zo schrijf je het ongeveer: ?? ?? ?????.

Omdat we een korte les in het Russische alfabet hebben gehad, ben ik nu in staat om sommige Russische woorden te lezen. Eigenlijk als je de letters kunt lezen en de uitspraak onder controle hebt, lijken heel veel woorden op het Engels. Natuurlijk lang niet alles, maar toch vind ik het wel stoer dat ik sommige dingen kan lezen en begrijpen.

Het einde is in zicht en dat merk ik overal aan. De mensen praten over hun vlucht die ze geboekt hebben, waar ze met kerst zullen zijn en over afscheidsfeestjes. Daarnaast praat iedereen ook al over reunies en tripjes die we nu over de hele wereld kunnen maken om elkaar op te zoeken. Maar het allebelangrijkste is dat iedereen nog optimaal wil genieten van de laatste weken dat we hier zijn. Dit maakt dat de sfeer over het algemeen zo goed is dat ik eigenlijk niet eens het gevoel heb dat ik al bijna huiswaarts keer.

Wat mijn plannen betreft over thuiskomen, die zijn nog steeds erg onduidelijk hahaha. Ik heb besloten om in ieder geval met kerst en oud en nieuw hier nog te zijn. Oud en nieuw ga ik sowieso vieren in Helsinki en wat er daarna gaat gebeuren moet ik nog even goed plannnen.

Henk en Marianne hebben me twee weken geleden opgezocht. Het was erg gezellig en ze hebben de hele stadplus omgeving gezien. Ik heb er ergvan genoten en ik denk dat zij het ookerg leuk hebben gehad. Zo hebben zemijn favoriete plek bij het meer ook mogenzien en de absolute rust op een prachtige dag ook mogen ervaren.

Verder heb ik net twee intensieve vakken achter de rug. Vorige week had ik de hele week international finance, wat erg zwaar was en deze week had ik strategic marketing applications, wat erg leuk was.VoorInternational finance was er eendikke Amerikaan overgevlogen en voor marketing een niet zo dikkeBrit. Ik denk dat ik beide vakken wel hebgehaald, al was het voor international finance wel flink aanpoten. Ik kan me eerlijk gezegd niet meer herinneren dat ik voor een vak zoveel heb moetenleren. Ook wel weer eens lekker om te weten hoe dat voelt.

Met mij gaat het verder goed. Qua school heb ik echt het idee dat het einde in zicht is. Wanneer we terugkomen uit Rusland heb ik nog drie tentamens en als het allemaal goed is gegaan heb ik dan ookalles afgerond.

Nou luitjes dit was weer even een update, ik ga nog even volop genieten vanme vrije tijd en me koffer inpakken voor morgen. Alleen warme kleren mee want het schijnt daar nog kouder te zijn dan dat het hier is.Ik ga het meemaken. Voor zover ik trouwensgehoord heb is Rusland in tegenstelling tot Finland baldi vrij. Dus daar hoef ik geen maatregelenvoor te treffen.

Hoopdat het met jullie ook allemaal goed gaat endat het allemaal naar jullie zin gaat. Tot de volgendekeer!

Reacties

Reacties

Jan

Hahaha.. ik zie nu dat deze blog het Cyrillisch alfabet niet kent. Vandaar de vraagtekens. haha

Lenka

Leuk verhaal weer broertje! En ik vind het stiekem wel erg leuk dat je bijna weer terugkomt :) Geniet van Rusland! X

Bert

Jan,
Op bezoek naar één van de mooiste steden van Europa met daar midden in een stukje Amsterdam. Dat is Leningrad, o nee dat heet anders tegenwoordig. Geniet ervan.

Henk

geniet van Rusland en pas op de wodka, schijnt erg ...... pijn te geven hahahah
veel plezier Jan

Tanja

Ha Janneman,
Morgen alweer een mooie reis!!! Dat wordt weer veel cultuur snuiven, geschiedenis induiken! Heel veel plezier!
Die vraagtekens waren idd grappig!
Liefs van je moes, ??""??!!

marja

Leuk Jan om weer wat van je te lezen. Leuk en bijzonder, naar Rusland, geniet er van! Groet Marja

Pake

Jan, het einde in zicht, gelukkig voor ons, enkel Finland en aan je verhalen heb je erg genoten en wij met jou, hardstilkke bedankt.
Ik heb toch weer een nieuwe bridgevriendin gevonden, dus wij zijn al weer brgonnen Jaqueline Schouten Dorpsstraat 3. Kees kent haar wel. Doei en tot ziens zullen we maar zeggen.

hedwig

Toch leuk om zo van jou te horen hoe het je vergaat. Je hebt het volgens mij reuze naar je zin. Ben benieuwd hoe oud en nieuw en kerst zal zijn daar in het oosten. Dat zal weer een mooi verhaal opleveren denk ik zo.
geniet nog maar lekker en tot volgend jaar.
dikke kus tante hedwig en de fam

Rieks

Jan, het is leuk om dit allemaal te lezen (ook de eerdere verhalen, maar daar had ik niks bij geschreven)! Veel plezier nog de laatste dagen en vooral in Rusland (en niet te vergeten succes met die laatste tentamens)! Alvast van harte gefeliciteerd over een weekje en we zien je wel weer in Nederland aankomen!

opoe

Ben je al terug uit St.Petersburg ? En hoe was het ? We horen het wel, want we willen graag je verhalen lezen/weten. Nu alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag van a.s. zondag en nog heel veel jaren en mooie dagenmet je Nederlandse vrienden. Een knuf van mij

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!