Update: Glas op de grond, ziekenhuis, hechtingen

Hallo mensen,

Het is al weer veel te lang geleden, maar gelukkig heb ik nu ontzettend veel te vertellen. Er is iets misgegaan met deze site de laatste keer dus jullie kunnen meerdere verhalen verwachten!

Om te beginnen heb ik een ongelukje gehad, inmiddels dus al 3 en een halve week geleden. Bij een feestje in onze fietsenkelder (omgedoopt tot vrijdagavond feestparadijs op vrijdag) heeft iemand zijn of haar glas laten vallen. Kan gebeuren, helaas heeft niemand het opgeruimd, want even later ben ik gestruikeld en er met mijn linkerhand ingevallen. Met als gevolg een zeer diepe snee en een bezoek met de taxi aan het ziekenhuis. Daar is het gehecht, zeven hechtingen maar liefst. Wat me in het ziekenhuis is opgevallen is dat er heel veel laveloze jongens rondliepen met wonden aan hun hoofd. Ben blij dat ik er zelf niet zo bij liep. Inmiddels zijn de hechtingen er trouwens alweer uit en is de wond bijna al helemaal hersteld.

Maar goed, met in het vooruitzicht de vakantieweek, waarin we een trip naar Lapland (noord Finland) hadden gepland, en een dagtrip naar Talinn met de boot, geoorganiseerd door de studentenvereniging speciaal voor exchange studenten, was het toch niet zo prettig om je hand in het verband te hebben. Daarnaast werd er antibiotica voorgeschreven waardoor ik geen alcohol kon drinken. Wat me achteraf trouwens ontzettend goed is bevallen.

Inmiddels zijn we al zoveel verder dat ik al een flinke slag heb gemaakt op school. Het gaat uitstekend en met het niveau kan ik goed meekomen. Sommige vakken blijken leuker dan de ander, maar dat lijkt me ook wel logisch. Het leukste vak vind ik transport en distribution. Ik ben dan ook aan het kijken of ik mijn aankomende stage in februari niet bij zo een soort bedrijf kan gaan doen.

Verder heb ik al drie tentamens gehad, waarvan ik er twee al heb gehaald en nog op uitslag wacht van de derde. Eerlijk gezegd ben ik er haast van overtuicht dat ik die ook gehaald heb. Morgen heb ik tentamen van business in Russia. Daarvoor moeten we het Cyrillische alfabet leren en hoe het ervoor staat met het zakenleven van Rusland. De cijfers, waar je op moet letten wanneer je zakendoet met Russen of in Rusland en de gewoontes van het land. Ik heb er wel vertrouwen in dat het goed gaat komen, want ik ben best goed op de hoogte.

Na volgende week start de intensieve week van International Finance, dan komt Mr. Jeff Woo vanuit Amerika om ons elke dag les en opdrachten te geven. Aan het eind van de week volgt een tentamen. Ik denk dat dit wel zwaar gaat worden aangezien we elke dag van 9 tot een uur of 5 op school zitten en vervolgens thuis nog opdrachten moeten maken. Maar we gaan het zien ik ben er klaar voor en heb er eerlijk gezegd ook wel zin in!

Zoals ik al zei ben ik dus naar Talinn en Lapland geweest. Verhalen over die trips kunnen jullie apart in de andere verhalen lezen. Verder komen mijn vader Henk met zijn vriendin Marianne me volgend weekend opzoeken, erg leuk. Daarnaast komen er op 17 december 5 vrienden op bezoek, daar kijk ik ook erg naar uit. En op 3 december vertrek ik voor 6 dagen naar St. Petersburg, heel veel zin in!

Nou luitjes ik weet dat het allemaal al weer veel te lang geleden is, maar er volgen nu nog drie verhalen dus ik hoop dat het daar een beetje goed mee is gemaakt!

Reacties

Reacties

hedwig

ben blij dat de wond al weer goed herstelt. Zo te horen heb je het reuze naar je zin en is het niveau behoorlijk hoog van de school.
Veel plezier op alle tripjes die nog komen en het bezoek van Henk, Marianne en de vrienden.
Hier is alles prima.
groetjes
hedwig en de rest van de fam in voorburg

Henk

blij dat je hand weer een stuk beter is en succes met het studeren en de daarop volgende tentamens
en tot volgende week

Tanja

Ha, fijn dat de wond aan je hand goed genezen is! Je was een periode onthand. Daarna waardeer je het hebben van twee handen des te meer!
Jan, ik ben blij met je verhalen. Schrijf en beleef! Kus, mam.

Anna

Ja jong... Al die laveloze jongeren met hoofdwonden...! Dan ben jij blij dat het in je hand zat..! :) Blij dat je hand weer beter is!! High five! X

marja

Heb je wel een aandenken, net als een tattoo, gaat nooit meer weg. Je hebt nu een heel verhaal in je hand, als je kleinkinderen dan later vragen: opa hoe kom je aan dat litteken? Kun je je mooie Finland avontuur vertellen. Elk nadeel heb ze voordeel!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!