Talinn

Zoals gezegd zijn we dus naar Talinn geweest. Met ongeveer 50 studenten zijn we op maandagavond met de bus vanuit Lahti vertrokken richting Helsinki. Vanaf Helsinki zijn we met de boot naar Talinn gevaren. Het was eenzelfde boot als die we ook naar Stockholm hadden, maar wel iets kleiner. We overnachten op de boot, ook al kwamen we rond middernacht aan in Talinn.

Wat me de vorige keer zo is opgevallen aan de boot naar Stockholm was de hoeveelheid dronkaards op het schip. Deze keer viel dat hartstikke mee, er waren er wel een paar maar een stuk minder dan onderweg naar Stockholm. Wat me ook is opgevallen is dat deze boot veel meer schommelden, een aantal van de studenten kregen helemaal last van zeeziekte. Ik vond het heerlijk.

Het waaide hard op de zee, we konden haast tegen de wind in leunen, ik vond het heerlijk.

Rond middernacht kwamen we aan, maar zoals gezegd moesten we op de boot overnachten. het was dus niet toegestaan om de boot te verlaten. Om 7 uur sochtends moesten we de boot verlaten. Ik was zo fris als een hoentje terwijl het grootste deel van de studenten nogal brak was. Ik mocht niet drinken en de rest had het er lekker van genomen, vanwege de tax vrije alcohol aan boord. Het heeft voor mij de pret niet gedrukt, zeker niet toen ik iedereen met kleine oogjes van de boot af zag komen, ik vond het heerlijk.

Nadat iedereen aan land was werd er een infotoespraakje gehouden en werd er afgesproken waar we elkaar weer zouden ontmoeten voor de terugreis. Omdat veel mensen alchohol wilden inslaan, omdat het in Estland 70% goedkoper is dan in Finland, spraken we af bij de superalco. Een of ander walhalla als het om drank gaat.

De grote groep viel uiteen in kleinere groepjes en ik liep met Sjoerd, Aron, Julien en Robert. Drie Nederlanders eenWaal en een Duitser.Daar gingen we, lekker rondlopen door Talinn.We hadden in totaal 9 uur door te brengen. Ik heb genoten van de stad, erg mooi en het deed me denken aan de middeleeuwen. Erloopt zo een kasteelmuur door de stad en er staan overal van dieriddertorentjes ik voelde me er wel op mijn gemakt.Daarnaast was alles de helft goedkoper dan in Finland. Ik vond het er heerlijk.

We zijn ookde grote kathedraal binnengeweest. Estland is denk ik eenzeer gelovig land. Hetwas er propvol en een of andere heilige met een gele jurk en een paarse hoed op stond mensen te zegenen. Ik kreegde kriebels van die plek eerlijk gezegd, toen ik het echt benauwd kreeg ben ik heel snel naar buiten gegaan. Die plek vond ik niet zo heerlijk.

Even laterhebben we ergens wat warms gedronken. Waar we zaten kwamer er vogeltjes, die Tie tie ta doen, zo bij ons zitten.echt op drie centimeter afstand. Wij hebben toen wat suiker op ons tafeltje gelegd zodat ze lekker bij ons kwamen zitten. Ik genoot ervan, het was heerlijk. De warme chocomel ook trouwens.

In Talinn zie je nog wel heel erg het oostblok terug. De mensen zijn zeer anoniem en er is weinig uitbundigheid.Opzich hou ik wel van rustige mensen, maar een beetje entousiasme kan ook geen kwaad.

Omdat we heel lang de tijd hadden in Talinn en de stad kleiner was dan ik had verwacht, hadden we nog heel veel tijd over toen we alles al hadden gezien. Toen zijn we nog even in een groot winkelcentrum geweest en daarna hebben we onze tijd uitgezeten onder het genot van een warme versnapering. Toen de tijd dat we bij de superalco hadden afgesproken eindelijk daar was hebben we daar wat alcohol ingeslagen. Het was heerlijk om niet zoveel te hoeven betalen. Het scheelt echt een hele hoop.

Maar goed, uiteindelijk gingen we met de boot terug, deze keer hadden we geen overnachting en kwamen we om half 9 weer aan in Helsinki, vanaf daar gingen we met de bus weer terug naar Lahti. Alles wat ik verder nog over deze trip kan zeggen, jullie raden het al: Het was heerlijk!

Reacties

Reacties

Rens

Ik kan alleen maar zeggen: Heerlijk om te lezen!!:D

Tanja

HEERLIJK!
Alcohol goedkoop inslaan terwijl je niet mag drinken, dat is extra heerlijk.

Lenka

Dat is toch heerlijk broertje!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!